Zagreb

25sept; Lekker een treinreis van 6,5 uur. Helaas gaat bij ons nooit iets zoals het hoort. Onze trein reed niet meer verder en er kwam een mega controle. We hebben onze paspoorts aan 4 verschillende controleurs laten zien, ze wilde weten of we sigaretten of alcohol bij ons hadden, waar we naartoe gingen etc.. Hierna zijn we nog eens 2x gecontroleerd. Gelukkig hadden we maar 30 minuten vertraging. Eindelijk aangekomen in Zagreb, stortregent het! Voor de 3e keer weer geld gewisseld. Hier hebben ze de Kuna. 7 kuna is 1 euro. Gelukkig is het hostel wel gezellig. Er slaapt nog een Nederlands meisje op de kamer. We zijn met onze paraplu's nog de stad in gegaan. We zijn de kathedraal ingegaan. Daarna warme chocolademelk gedronken. In de avond gekookt in het hostel, soep met broodjes. Daarna lekker binnen gebleven. 26sept; Het regent nog steeds. Gelukkig blijven we niet 2 nachten. Vanavond om 23.30 hebben we de nachttrein naar Venetie. Vandaag de was gedaan. Weer lekker schone kleren. We zijn in de middag met onze paraplu's de stad ingegaan en hebben wat gedronken in de stad. Alles is gesloten vandaag behalve eetcafe's. Echt bizar gewoon. We zijn naar het Ivan Faktor museum geweest. Alleen maar video beelden en foto's. Wel hele rare video's van zichzelf en rare beelden enzo. Na het museum zijn we terug naar het hostel gegaan en heb ik lekker bami gegeten. Ze zijn bijna op:( Gelukkig hoorde we in het hostel dat er een shopping Mall geopend is tot 9. Daar zijn we om 6 uur heengegaan. Nu wel gestempeld (doen we hier helemaal niet, lekker zwart rijden). Daar aangekomen hebben we lekker rondgelopen en uit eten geweest. Verassend hebben we pasta op. Eerst kreeg ik een vieze garnaal op me bord. Ik schrok me dood, was echt bang dat ik verkeerd had besteld. Gelukkig was het hun fout! Om 10 uur waren we terug naar het hostel gegaan. Spullen gepakt en naar de trein. Op naar Venetie! De planning is trouwens gewijzigd. We gaan ook nog naar Rome!!

Boedapest

22sept;
Vandaag was het weer tijd om naar de volgende stad te gaan. Alweer de 5e stad, het gaat snel. Vanaf wenen naar Boedapest was het 3 uur met de trein. Rond 4 uur waren we in ons hostel, interflat youth hostel. We zitten in een 6persoonskamer met alleen meiden. Rond etenstijd zijn we de stad ingegaan op zoek naar een leuk eettentje. Al snel vonden we een plein met restaurantjes. Gelukkig konden we lekker buiten zitten, het is hier 21 graden:) We hebben beiden aardappelen met kip op. Later op de avond nog een heerlijk ijsje gegeten. In de avond niet zo veel gedaan, het reizen sloopt je! Het komt ook steeds vaker voor dat we struikelen op de meest rare momenten of ineens door onze benen zakken. Maar ik weet zeker dat ik met een heel gespierd lichaam thuis zal komen;)

23sept;
We liggen weer in een heerlijk bed! De spiralen steken lekker in je rug en je ligt vooral op de lattenbodem. Gelukkig zijn we bikkels en kunnen we overal tegen;) we hebben in het hostel ontbeten en hebben daarna bij de metro de boedapest welcome card gekocht. 48 uur O.V voor 24 euro. Bij deze kaart heb je ook een verzekering. We zijn verzekerd als we onze ledematen verliezen, blind worden etc. Geen leuk boekje om te lezen! We hebben vooral de tram gebruikt zodat we goed uitzicht hadden. De tweede dag hebben we aan de pest kant rondgelopen. In de middag op een grasveld gelegen bij het parlements gebouw. Daar hebben we lekker een uurtje geslapen in de zon:) Na ons middagdutje zijn we nog naar Stefan's basiliek geweest. Het was reusachtig groot van binnen. Veel mooier ook dan Stefan's Dom in Wenen. (Verglijk de foto's maar)
In de avond hebben we aardappelpuree met spinazie en vis gegeten. Alleen de vis was te eten. Het vocht van de spinazie droop eruit en de puree smaakte naar een hap zand. Gelukkig heb ik nog wat lekkere pakjes bami van thuis bij me! Daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Later op de avond zijn we naar een afterschool party geweest vlakbij ons hostel. Een paar vrienden uit schiedam waren daar ook. Lekker een paar coctailtjes gedronken en gedanst. Rond half 4 maar richting ons bedje!

24sept;
Wakker geworden om 11 uur, wat een schande haha. Even snel een douche genomen, ontbeten en de stad in gegaan. De derde dag zijn we naar de Boeda kant gegaan. Dit was aan de andere kant van de Donau. Er zijn veel bruggen te vinden hier. Het lijkt een beetje op Praag.Vandaag hebben we het kasteel gezien. We hadden hoge verwachtingen, helaas was er niet zo veel aan. Wel weer lekker een picknick georganiseerd in de zon:) Wat me trouwens opvalt in boedapest is het aantal politie agenten en sirenes. De hele dag door hoor je sirenes en ambulances! Wat zou er toch allemaal gaande zijn..
We zijn weer lekker uit eten geweest vandaag. Dat koken van ons is toch niet zo een succes;) Lekker sate met rijst op! Het is wel raar dat ze hier de 10% fooi er al bij rekenen... Zijn ze er in ieder geval zeker van dat ze tip krijgen. We zijn trouwens allebei lekker snotterig en grieperig. Katinka is al een paar dagen niet lekker, en sinds vandaag heb ik ook een griepje te pakken. We gaan vandaag op tijd naar bed (12 uur). Morgen om 04.30 eruit. 06.30 vertrekt onze trein naar Zagreb.

wenen

Wenen 20sept;
De dag begon goed. Onze trein vertrok om 10.39 vanmorgen. Om 10.15 kwamen we erachter dat we op het verkeerde station stonden. Met onze tassen voor en achter gingen we zo snel mogelijk op zoek naar het goede station. Op zo een moment kom je erachter dat je een goede conditie nodig hebt. Gelukkig hadden we de trein net op tijd. Weer 5 uur in de trein. Al snel hadden we ons hostel gevonden, vienna city hostel. We slapen in een 6-persoonskamer met dames. Wel weer aparte figuren... We zijn in de stad uit eten geweest. Ik heb macaronie op en Katinka spagetti. Morgen lekker keizersmahrnn eten! Wenen

21sept;
Heerlijk een kamergenoot die de hele nacht snurkt! We zijn er om 8.30 uitgegaan en hebben in het hostel ontbeten. Daarna zijn we naar het schonbrunn palace gegaan. We hebben hier van 12 tot 5 rondgelopen. Als eerste hebben we een tour door het paleis gedaan van een uur. Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden. We hebben door de tuinen gewandeld helemaal naar boven waar we uitzicht hadden over de hele stad. Dit was bij 'Gloriette'. Na deze prachtige dag zijn we nog naar Stefans platz gegaan. We zijn in de kerk stefans dom geweest. Mooie grote kerk. Helaas hebben we geen musea bekeken vandaag, geen tijd meer voor gehad. Vanavond gaan we nog een drankje doen in de stad en morgen weer door naar Boedapest!

Praag

De treinrit van Berlijn naar Praag duurde 5 uur. Helaas hadden we geen luxe trein meer met zachte stoelen en een kussentje. De stoelen was keihard, waardoor je echt niet lekker kon zitten.

Eindelijk om 13.30 waren we aangekomen op het station van Praag. Al snel kwamen we erachter dat we bij het verkeerde station uit waren gestapt. Toen moesten we weer 30 minuten wachten op de trein naar de andere halte.
Trouwens niemand die ons heeft verteld dat ze hier geen euro's gebruiken! Weer alles om moeten wisselen in Kronen. 25 kroon is ongeveer 1 euro.
Eindelijk bij het goede treinstation uitgestapt. Ja, waar moeten we heen.. Bijna niemand hier die engels spreekt. Gelukkig hadden we uiteindelijk ons hostel gevonden, hier waren we om 16.00 pas. Echt lang gelopen weer met onze rugzakken van 15 kilo. Ik was helemaal kapot toen we aankwamen.
Het hostel is wel echt super! We zitten in een meidenkamer met 8 bedden. Het geluk dat wij hebben is dat er helemaal niemand in onze kamer zit. We hebben dus een hele kamer voor ons alleen. De prijs is 16 euro per nacht. Dat is niet duur. Toen we alles hadden neergezet en uitgepakt, zijn we snel in onze bikini gesprongen en lekker gaan zwemmen in ons hostel. Ook hebben ze hier een sauna. Een heerlijke namiddag gehad dus.
We hebben in het hostel avondgegeten, lasagne en pizza. Dit was goed te doen.
Na het eten zijn we met een paar mensen uit het hostel de stad in gegaan om een drankje te doen. Het blijkt dat we in een getto wijk zitten. Er waren allemaal rare figuren. Na een uurtje hebben we toch besloten weer terug te gaan naar het Hostel. Daar zijn we nog een paar drankjes gaan doen. De mensen hier dansen echt raar. Ik en Katinka hebben de hele avond in een deuk gelegen.

Vandaag, zaterdag de 18e, hebben we voor het eerst uitgeslapen. Om half 10 zijn we eruit gegaan. We hebben een ov-kaart gekocht, 4 euro voor een dag reizen. We zijn de stad in gegaan en daar lekker rond gelopen. De stad is zoooo onwijs mooi. Overal aparte huisjes en kleine steegjes. Als je de foto's ziet dan snap je het misschien wel. We hebben de hele middag onszelf vermaakt in de stad. Einde van de middag terug naar het hostel gegaan, om onszelf op te frissen etc.
Nu gaan we lekker terug de stad in om een hapje te eten en een drankje te doen!

groetjes aan iedereen thuis!

Praag 19 sept;
Vandaag weer veel gelopen door de stad. Echt een mooie stad. Zou hier zo nog een week kunnen blijven. We zijn de berg opgelopen naar het kasteel. Uitzicht vanaf daar is echt mooi. Daarna zijn we door de rest van praag gelopen. Er was veel te doen op straat. Er werden shows gegeven en je kon apparaten uitproberen. Ik heb een paar minuten op jump shoes gelopen. O my god dat was eng! Ik trok helemaal wit weg. Daarna een paar rondjes op segway gereden. In de avond onze was gedaan en genoten van het zwembad en de sauna.

Berlijn

zo, eindelijk zitten we in berlijn.
we hebben 1,5 uur in de trein gezeten. We hadden besloten pas een hostel te zoeken als we in berlijn zelf waren, achteraf een herg slecht idee! Hostel in hostel uit, alles wat volgeboekt. Gelukkig hadden we na 2,5 uur eindelijk een hostel gevonden waar nog 2 plekken waren. Nu slapen we op een kamer met 6 andere jongens!! omg....
Ik kan de foto's niet op de computer zetten, de usb aansluitingen zijn kapot.
Het gaat trouwens een stuk beter met mijn buik. Ik heb medicijnen die goed aanslaan.
Vandaag veel van Berlijn gezien. We hebben een bus genomen door berlijn. Morgen gaan we de belangrijke plekken van Berlijn bezoeken.
De mensen in Duitsland zijn trouwens erg onaardig. In Hamburg was iedereen chagerijnig, niemand die je wilde helpen of iets. Helaas is dat in Berlijn hetzelfde. Ook beginnen ze hier om 9 uur in de ochtend al met bier en patat met curry-ketjup. Echt heel ranzig om te zien.
Nou peeps,
wij gaan nog gezellig een coctail drinken bij de bar naast onze hostel. Jullie horen weer snel van mij.

16sept;
Nou wat wij allemaal mee hebben gemaakt in Berlijn!
Het begon al in het hostel, waar we met 6 andere jongens een kamer moesten delen. Er werd volop drugs gebruikt in het hostel. Iedereen zat gewoon lekker blowtjes te roken, zelfs bij ons op de kamer. Er zaten ook echt echte gasten tussen.
De eerste nacht in het hostel was ook echt een ramp. We hebben bijna geen slaap gehad. De hele nacht door liepen er mensen in en uit de kamer. Ook niet dat ze een beetje stil konden doen, lekker hard praten en gooien met deuren. De volgende dag waren we echt kapot.
Wel hebben we nog veel van Berlijn gezien. We hebben een rondvaart gedaan, zijn naar het Anne Frank museum daar geweest en natuurlijk alle andere dingen zoals de Brandenburger Tor, de Dom, Reichstag, Bundestag, Kurfurstendam en natuurlijk Unter den Linden en de Hackerse markt afgelopen.
In de avond hebben we zelf lekker soep met broodjes gemaakt. Daarna nog een uurtje uitgerust in de kamer. Gelukkig waren er een hoop gasten weer vertrokken. Er kwamen nog 2 meiden in onze kamer, ook uit nederland. Dat was echt fijn. In de avond wilde we uitgaan in de Matrix. Wij ons opgemaakt en de metro in. Daar aangekomen wisten we niet meer waar we heenmoesten. Toen zijn we maar weer teruggegaan naar het hotel. Wel nog lekker een bak ben en jerry ijs gegeten en een coctail gedronken.
In de ochtend moesten we er om 6.30 uit om de trein te halen. Jesus, wat was ik kapot zeg!
Op naar Praag!!

Hamburg

Surprised
Hallo iedereen.

Wij zitten in hamburg!!

Ons hostel is goed te doen. Wel bizar dat de wc op de gang staat en de dousche midden in de slaapkamer.We hebben 3 bedden, een dousche, een bureau met tv, tafel met 2 stoelen en een wasbak.Het is schoon, nog geen last gehad van vlooien, teken ofjeuk.

de eerste avond was erg leuk, lekker gegeten en rondjes gelopen. helaas heb ik gelijk een voedselvergiftiging opgelopen en voel ik me niet zo lekker. wel gelijk medicijnen gehaald, en nu gaat het weer. Beetje jammer dat het de hele dag miezert. gelukkig stortregent het niet.

we hebben diversen gebouwen bezocht, zoals de st pauli, st george, rathaus, etc.
Ook hebben we gezellig gewandeld op de Reeperbahn. Nog nooit zo veel seks winkels naast elkaar gezien!

Surprised
Hamburg is inderdaad havens en hoeren. Toch is het erg gezellig.

morgen om 11 uur de trein naar Berlijn.

Ik zal daar proberen wat foto's op mijn blog te plaatsen.

groetjes aan iedereen thuis!

Laughing

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

De volgende steden ga ik bezoeken met Katinka:

13-9-2010 Hamburg
10-10-2010 Madrid
12-10-2010 Malaga
15-10-2010 Vlucht naar huis

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!