Zagreb

25sept; Lekker een treinreis van 6,5 uur. Helaas gaat bij ons nooit iets zoals het hoort. Onze trein reed niet meer verder en er kwam een mega controle. We hebben onze paspoorts aan 4 verschillende controleurs laten zien, ze wilde weten of we sigaretten of alcohol bij ons hadden, waar we naartoe gingen etc.. Hierna zijn we nog eens 2x gecontroleerd. Gelukkig hadden we maar 30 minuten vertraging. Eindelijk aangekomen in Zagreb, stortregent het! Voor de 3e keer weer geld gewisseld. Hier hebben ze de Kuna. 7 kuna is 1 euro. Gelukkig is het hostel wel gezellig. Er slaapt nog een Nederlands meisje op de kamer. We zijn met onze paraplu's nog de stad in gegaan. We zijn de kathedraal ingegaan. Daarna warme chocolademelk gedronken. In de avond gekookt in het hostel, soep met broodjes. Daarna lekker binnen gebleven. 26sept; Het regent nog steeds. Gelukkig blijven we niet 2 nachten. Vanavond om 23.30 hebben we de nachttrein naar Venetie. Vandaag de was gedaan. Weer lekker schone kleren. We zijn in de middag met onze paraplu's de stad ingegaan en hebben wat gedronken in de stad. Alles is gesloten vandaag behalve eetcafe's. Echt bizar gewoon. We zijn naar het Ivan Faktor museum geweest. Alleen maar video beelden en foto's. Wel hele rare video's van zichzelf en rare beelden enzo. Na het museum zijn we terug naar het hostel gegaan en heb ik lekker bami gegeten. Ze zijn bijna op:( Gelukkig hoorde we in het hostel dat er een shopping Mall geopend is tot 9. Daar zijn we om 6 uur heengegaan. Nu wel gestempeld (doen we hier helemaal niet, lekker zwart rijden). Daar aangekomen hebben we lekker rondgelopen en uit eten geweest. Verassend hebben we pasta op. Eerst kreeg ik een vieze garnaal op me bord. Ik schrok me dood, was echt bang dat ik verkeerd had besteld. Gelukkig was het hun fout! Om 10 uur waren we terug naar het hostel gegaan. Spullen gepakt en naar de trein. Op naar Venetie! De planning is trouwens gewijzigd. We gaan ook nog naar Rome!!

pa/ma

blij weer wat te horen, maakten ons ongerust.
Die oude Yugo landen staan me zozeer niet aan.
Veel plezier in Italy

helen

Hoi papa en mama. Ja sorry maar we hadden geen batterij meer en in venetie hadden ze andere stekkers. Gelukkig hier in Rome hebben ze weer normale:)

Kusje,
Helen