Pisa, Livorno en de boottrip naar Barcelona

3okt; Pisa is een kleine stad en er is weinig te zien. Ons hostel zit in een getto wijk, waar niemand engels kan. De eigenaar wist niet eens hoeveel we moesten betalen voor de slaapplekken. Gelukkig is het hostel wel schoon en slapen we op een kamer met 2 meiden. We hebben nog even uitgerust en zijn daarna de stad ingegaan. Het was een half uur lopen. We hebben de toren van Pisa gezien. Iedereen was rare foto's aan het maken. Daar moesten wij natuurlijk ook aan meedoen! Weer onwijs veel straatverkopers. We hebben bij een restaurant buiten gegeten,het is 24 graden. Ik heb lasagne op en katinka spagetti. Later op de avond hebben we een paar drankjes gedaan in een cafe. We wilden graag buiten zitten. Er waren 3 mannen die ons aanboden bij hun aan te schuiven. Ze konden gebrekkig engels. Na 2 uur hadden we weer genoeg ervan en wilden we weg. We zeiden dat we naar het toilet gingen en zijn via een andere uitgang weg gegaan. Waarschijnlijk wachten ze nog steeds tot we van het toilet afkomen haha! 4okt; Vanmiddag gaan we naar Livorno om de boot te pakken naar Barcelona. Vandaag de Kathedraal bezocht en een beetje door de stad geslenterd. Om 17.32 de trein. Gelukkig is het van Pisa naar Livorno maar 15 minuten met de trein. In Livorno hadden we geen idee waar we heen moesten. We hebben een half uur gelopen met onze loodzware tassen op zoek naar eten. Uiteindelijk zijn we bij de chinees beland. Om 21.30 hebben we een taxi genomen naar de haven. De eerste taxi van onze trip! 5okt; De boottrip... Ik heb hem overleefd met veel primatoer en veel slaap. De boot ging om 23.00 uur uit de haven van Livorno en we kwamen om 20.00 uur aan in de haven bij Barcelona. Een lange trip dus! Ontbijt werd voor je gepakt, je mocht alleen aangeven wat je wilde. Toen we zeiden dat het ontbijt was inbegrepen, vertelde hij ons dat alleen een croissant, melk, boter en jam mocht bij ons ontbijt. Voor cornflakes, jus d'orange en een boterham met chocopasta moesten we 6euro p.p bijbetalen! Echt een stel gekken. Om 18.00 wilden we avondeten. Stond helemaal geen buffet in de eetzaal. Ik navragen, word er beweerd dat het avondeten voor gisteren was, terwijl we pas om 22.30 op de boot waren! Daarna zei ze weer dat we vroeger aan kwamen, waardoor er geen eten meer gemaakt werd. Ze kon ons een drankje aanbieden, maar ons geld zouden we niet terug krijgen. Dit is me wel weer een bootreis zeg!

Groenendijkjes

Ben je getild op de boot, zeg!! Balen!!!
Wel leuke foto's en gelukkig heerlijk weer hè maakt zeker wel een boel goed. Goede reis verder.

Dikke kus van de Groenendijkjes

oompje en de rest uit Brabant;-)))

Hoi Ellen, zo te lezen heb je wel een leuke tijd daar he?! Goh alleen jammer dat het er weer zo op zit! Maar geniet nog maar lekker effe daar, veel zien en doen!!!! groetjes xxx van Wilma, Ab & Lars

owww vergeet zomaar de H van Hellen pffff ben ook veel te druk bezig :-D

oompje en de rest uit Brabant;-)))

haha sorry wordt ook zo veel afgeleid door Ab en Lars en een wijntje bij het eten, doet er ook geen goed aan he Helen!!!! (deze keer wel goed) xxx Wilma

stefan

haha die helen .
jij maakt ook altijd de gekste dingen mee .
hier thuis is het saai . er is hier normaal al niet veel te beleven maar zonder jou helemaal niks.
maak er nog een gezellig vakantie van in spanje .
geniet maar lekker en kom lekker bruin terug.
tot snel alweer .. dikke kus