Berlijn

zo, eindelijk zitten we in berlijn.
we hebben 1,5 uur in de trein gezeten. We hadden besloten pas een hostel te zoeken als we in berlijn zelf waren, achteraf een herg slecht idee! Hostel in hostel uit, alles wat volgeboekt. Gelukkig hadden we na 2,5 uur eindelijk een hostel gevonden waar nog 2 plekken waren. Nu slapen we op een kamer met 6 andere jongens!! omg....
Ik kan de foto's niet op de computer zetten, de usb aansluitingen zijn kapot.
Het gaat trouwens een stuk beter met mijn buik. Ik heb medicijnen die goed aanslaan.
Vandaag veel van Berlijn gezien. We hebben een bus genomen door berlijn. Morgen gaan we de belangrijke plekken van Berlijn bezoeken.
De mensen in Duitsland zijn trouwens erg onaardig. In Hamburg was iedereen chagerijnig, niemand die je wilde helpen of iets. Helaas is dat in Berlijn hetzelfde. Ook beginnen ze hier om 9 uur in de ochtend al met bier en patat met curry-ketjup. Echt heel ranzig om te zien.
Nou peeps,
wij gaan nog gezellig een coctail drinken bij de bar naast onze hostel. Jullie horen weer snel van mij.

16sept;
Nou wat wij allemaal mee hebben gemaakt in Berlijn!
Het begon al in het hostel, waar we met 6 andere jongens een kamer moesten delen. Er werd volop drugs gebruikt in het hostel. Iedereen zat gewoon lekker blowtjes te roken, zelfs bij ons op de kamer. Er zaten ook echt echte gasten tussen.
De eerste nacht in het hostel was ook echt een ramp. We hebben bijna geen slaap gehad. De hele nacht door liepen er mensen in en uit de kamer. Ook niet dat ze een beetje stil konden doen, lekker hard praten en gooien met deuren. De volgende dag waren we echt kapot.
Wel hebben we nog veel van Berlijn gezien. We hebben een rondvaart gedaan, zijn naar het Anne Frank museum daar geweest en natuurlijk alle andere dingen zoals de Brandenburger Tor, de Dom, Reichstag, Bundestag, Kurfurstendam en natuurlijk Unter den Linden en de Hackerse markt afgelopen.
In de avond hebben we zelf lekker soep met broodjes gemaakt. Daarna nog een uurtje uitgerust in de kamer. Gelukkig waren er een hoop gasten weer vertrokken. Er kwamen nog 2 meiden in onze kamer, ook uit nederland. Dat was echt fijn. In de avond wilde we uitgaan in de Matrix. Wij ons opgemaakt en de metro in. Daar aangekomen wisten we niet meer waar we heenmoesten. Toen zijn we maar weer teruggegaan naar het hotel. Wel nog lekker een bak ben en jerry ijs gegeten en een coctail gedronken.
In de ochtend moesten we er om 6.30 uit om de trein te halen. Jesus, wat was ik kapot zeg!
Op naar Praag!!

pa/ma

helen ik heb een vraagje, er is post gekomen, moet ik het open maken of niet, er is ook iets van een srt medische encyclopedie zal wel binnen 8 dagen afgemeld moeten worden??? openmaken??

nou veel plezier verder we horen wel weer.

Lissy

Hey kleine, fijn dat je al weer wat beter voelt! vanavond gaan we met ze alleen een potje kaarten zonder jou ;-( is niet het zelfde hoor... ik zal je wel missen maarrrrr misschien win ik dan eens haha.
Veel plezier nog dikke kus lis & rich

Tamar en Vincent

He meid!

Als je in Praag bent moet je echt even naar de St. Vitus Kathedraal gaan, die is echt zooo mooi!
En naar de Spaanse synagoge en natuurlijk ff bij het astronomisch uurwerk kijken ;)
Veel plezier nog!

Dikke kus Vincent en Tamar