Boedapest

22sept;
Vandaag was het weer tijd om naar de volgende stad te gaan. Alweer de 5e stad, het gaat snel. Vanaf wenen naar Boedapest was het 3 uur met de trein. Rond 4 uur waren we in ons hostel, interflat youth hostel. We zitten in een 6persoonskamer met alleen meiden. Rond etenstijd zijn we de stad ingegaan op zoek naar een leuk eettentje. Al snel vonden we een plein met restaurantjes. Gelukkig konden we lekker buiten zitten, het is hier 21 graden:) We hebben beiden aardappelen met kip op. Later op de avond nog een heerlijk ijsje gegeten. In de avond niet zo veel gedaan, het reizen sloopt je! Het komt ook steeds vaker voor dat we struikelen op de meest rare momenten of ineens door onze benen zakken. Maar ik weet zeker dat ik met een heel gespierd lichaam thuis zal komen;)

23sept;
We liggen weer in een heerlijk bed! De spiralen steken lekker in je rug en je ligt vooral op de lattenbodem. Gelukkig zijn we bikkels en kunnen we overal tegen;) we hebben in het hostel ontbeten en hebben daarna bij de metro de boedapest welcome card gekocht. 48 uur O.V voor 24 euro. Bij deze kaart heb je ook een verzekering. We zijn verzekerd als we onze ledematen verliezen, blind worden etc. Geen leuk boekje om te lezen! We hebben vooral de tram gebruikt zodat we goed uitzicht hadden. De tweede dag hebben we aan de pest kant rondgelopen. In de middag op een grasveld gelegen bij het parlements gebouw. Daar hebben we lekker een uurtje geslapen in de zon:) Na ons middagdutje zijn we nog naar Stefan's basiliek geweest. Het was reusachtig groot van binnen. Veel mooier ook dan Stefan's Dom in Wenen. (Verglijk de foto's maar)
In de avond hebben we aardappelpuree met spinazie en vis gegeten. Alleen de vis was te eten. Het vocht van de spinazie droop eruit en de puree smaakte naar een hap zand. Gelukkig heb ik nog wat lekkere pakjes bami van thuis bij me! Daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Later op de avond zijn we naar een afterschool party geweest vlakbij ons hostel. Een paar vrienden uit schiedam waren daar ook. Lekker een paar coctailtjes gedronken en gedanst. Rond half 4 maar richting ons bedje!

24sept;
Wakker geworden om 11 uur, wat een schande haha. Even snel een douche genomen, ontbeten en de stad in gegaan. De derde dag zijn we naar de Boeda kant gegaan. Dit was aan de andere kant van de Donau. Er zijn veel bruggen te vinden hier. Het lijkt een beetje op Praag.Vandaag hebben we het kasteel gezien. We hadden hoge verwachtingen, helaas was er niet zo veel aan. Wel weer lekker een picknick georganiseerd in de zon:) Wat me trouwens opvalt in boedapest is het aantal politie agenten en sirenes. De hele dag door hoor je sirenes en ambulances! Wat zou er toch allemaal gaande zijn..
We zijn weer lekker uit eten geweest vandaag. Dat koken van ons is toch niet zo een succes;) Lekker sate met rijst op! Het is wel raar dat ze hier de 10% fooi er al bij rekenen... Zijn ze er in ieder geval zeker van dat ze tip krijgen. We zijn trouwens allebei lekker snotterig en grieperig. Katinka is al een paar dagen niet lekker, en sinds vandaag heb ik ook een griepje te pakken. We gaan vandaag op tijd naar bed (12 uur). Morgen om 04.30 eruit. 06.30 vertrekt onze trein naar Zagreb.

Charlotte

Leuk leuk leuk! :D Maar niet ziek worden he?
Ik vond Budapest echt geweldig! Heb van 1 t/m 4 dec weer een ticket geboekt!
Veel plezier in Zagreb!!
XXX

pa/ma

wij zijn zojuist teruggekomen van Engeland, waarschijnlijk nog moeier dan jullie, 1e nacht 4 uur naar bed 2e nacht 3 uur. en dan weer 6uur eruit,
leuk dat jullie mooi weer hebben en veel kunnen zien.
dank voor de aanzichtkaarten leuk.
we horen weer veel plezier verder.

Diantha

Jullie zitten niet stil hé, haha. Druk, druk, druk. Maar wel leuk allemaal. Zorg wel een beetje goed voor jullie zelf. Je hebt nog een lange reis te gaan. Veel plezier en kijk uit.

Xx

De zweedse Fjorden

Hey niggie,

leuk om je verhalen te lezen. vooral de afwisseling met de kamergenoten!
Culinair had ik verwacht dat de plaatselijke specialiteiten zou proberen. Jij als alles-eter zou toch minimaal een recensie kunnen schrijven over de haute-cuisine in de diverse landen.
Wel vervelend dat je problemen hebt met je maag. Mocht je erg last krijgen van diaree: vraag dan bij een apotheek naar 'Norit', werkt goed tegen diaree.
Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Fjorddallers 1

Natanja

Hej lieverd!

Allereerst bedankt voor je kaartje,leuk!!!! Maar wat ben ik jaloers op je zeg! Heerlijk om die verhalen te lezen. Ik vermaak me nu prima als ik in de trein zit met zulk leesvoer!

Jullie komen vast en zeker helemaal afgetraind weer terug naar Nederland als ik zo lees wat jullie allemaal afreizen en lopen met die 15 kilo! Maar wel echt super tofffff hoor! Echt top gewoon!

Pas goed op elkaar en ook zeker op jezelf met die maagklachten enzo! Rust heb je af en toe ook nodig he lieverd! Anders stort je daluk in en dat moet je ook niet hebben!!

Nou ik ga je nieuwe verhalen tegemoet zien! Nog heel veel plezier schat, geniet ervan en blijf lekker schrijven he voor het thuisfront ;-)

Kusje xxxx

Chris

Heey zusje:)

Zo te zien gaat alles goed op de reis.
Wij zijn ook weer terug van engeland, helemaal kaaapot, zoals je al van pa en ma had gelezen.
We hebben je kaartje thuis gehad! en heb je je nog laten masseren door een pong pong? haha!!
Gelukkig maar dat je ook bami mee had, als laatste reddingsmiddel tegen de honger:P
Nou veel plezier weer en hoor je snel:)

xx