Rome

29 sept;
Gelukkig hadden we tijd over en konden we toch nog Rome bezoeken! Zoals gewoonlijk gaat niets zoals het hoort. In het hotel hadden ze geen reservering gemaakt en moesten ze nog kijken of er überhaupt nog wel plek was. Sta je dan om 08.00 uur met je volbepakte tas van 15 kilo. Daarnaast hadden we ook maar 3 uur geslapen in de nachttrein. Nu zijn we in de kelder gedropt. De mensen die hier sliepen zijn vandaag vertrokken, we slapen met ze 2tjes in een 6persoons kamer. Lekker veel ongedierte te vinden hier! Muggen, salamanders, dit gaat wat worden! We hebben een OV kaart gekocht, 3 dagen voor 11 euro, goedkoper dan de meeste kaarten tot nu toe. We hebben het Vaticaan bezocht. De St Pieterskerk was echt mooi van binnen. Waren veel gedeeltes waar geen toeristen mochten komen, dat waren plekken voor de nonnen. We zijn doorgelopen naar het St Angelo kasteel en vanaf daar de bus gepakt naar de trevi fontein. We hebben beiden een wens gedaan en een bedrag van 5 cent geofferd. In Rome zijn er veel straatverkopers. Romeinen in pak die 5 euro vragen voor een foto, posters, sleutelhangers etc. Het is ook leuk dat als je 4x nee hebt gezegd ze alsnog doorgaan. In de avond hebben we wok to go gehaald. Weer eens wat anders dan pizza, pasta of kip.

30 sept;
Vandaag hebben we het Colosseum bezocht en het Palatino Hill. In het Palatino waren allemaal overblijfselen te zien van het oude Romeinse rijk. Het was een hele stad. Je kon het huis van Augustus bezichtigen. Het Coloseum was ook erg mooi om te zien. Heel erg groot en anders dan op tv. Er was geen vloer in het midden, maar gangen waarin gestreden werd. Deze werden vroeger ook wel eens onder water gezet. Er is zo veel te zien in Rome, helaas niet haalbaar in 2 dagen. We waren om 20.00 terug in het hostel. We merken dat de dagen zwaar worden. Alles begint pijn te doen. Mijn tenen beginnen blauw te worden, denk niet dat dit gezond is.. Ook voelen we de tassen steeds beter aan onze schouders.
We hebben bami gegeten met een broodje tonijn. We zijn de pizza's en pasta's alweer zat hoor! Wel lusten we iedere dag 2bolletjes italiaans ijs:) In de avond wilden we gaan stappen. Opgemaakt en al de bus in. Al snel werd ons duidelijk dat de metro niet meer reed (5 minuten te laat). We moesten weer 20 minuten wachten op de volgende bus. Eenmaal in de stad hebben we een drankje gedronken vlakbij het station Termini. Morgen weer om 7 uur eruit voor de trein naar Rimini.

PS: 2okt is mijn grote vriendin Katinka jarig!!! Gaan we goed vieren in Rimini.

pa/ma

feliciteer Katinka ook namens ons veel plezier.
Rome moet wel erg mooi zijn, willen wij ook een keer naar toe.
groeten en veel lol en plezier

chris

heeeyy

Feliciteer katinka alsnog maar van mij:)
Nou alles gaat verder wel goed met jullie zo te lezen, alleen wel moe aan het worden van het reizen enzo.
Nog ff en dan kunnen jullie helemaal uitrusten.
Ik mis dikzak wel hoor, kom maar weer snel terug, dan kan ik je biggenkop ff in 2en slaan:P
Nou veel plezier weer en lees van de week wel weer een verhaaltje:)

x