Venetie

27sept; Alweer controle in de trein. Om 01.00 controle, 01.30 weer en daarna weer om 04.30. Dan kan je echt niet lekker slapen. De nacht was erg vermoeiend. Om 07.00 zijn we aangekomen in Venetië. We slapen in een hotel (bungalow). Weer eens wat anders dan in hostels met allemaal gekken;) We zitten net buiten de stad. Met een shuttelbusje zijn we om 10.30 naar de stad gegaan. Om in de stad te komen moet je met een boot. Boot duurde 45 minuten. Na 1 minuut was ik alweer in slaap gevallen. Katinka maakte me wakker toen we eruit moesten. Lekker veel gezien dus.. Door de hoeveelheid regen die is gevallen, staat de hele stad onder water. Toch hebben we nog veel gezien vandaag. We zijn naar het Leonardo da vinci museum geweest, een van de vele kerken, de wooden bridge en het San Marco plein. Het is apart dat de hele stad is omringd door water. Veel kleine bruggetjes, die de stad erg mooi maken. Ook hebben we echt Italiaans ijs op en een echte pizza;) Daarna tot 6 uur gewandeld in de stad en de boot en bus terug genomen naar het hotel. 28sept; Het was heerlijk weer vandaag! We hebben bijna alles met de boot gedaan. Het is me geen enkele boottrip gelukt om wakker te blijven. Vanmorgen vroeg moesten we uitchecken en hebben we de tassen op het station gedropt. De lockers die het hotel had aanbevolen sloot om 6 uur in de avond. Onze nachttrein gaat pas om 00.21. Gelukkig in het station wel tot laat open. We hebben de eilanden van Venetië bezocht. Eerst naar Murano. Op het eiland waren alle souvenirs van glas. We zijn naar het museum geweest, het Murano museum. Mooie glazen kunstwerken. Ook hebben we gezien hoe ze dit maken. Echt bizar! Alles met de hand. Na dit eiland zijn we naar het eiland Burano gegaan. Hier waren alle huisjes in verschillende kleuren. Katinka vond het op curacao lijken. Daar hebben we weer lekker ijs op:) ondertussen was het al 17.00 uur. De boottochten zijn 30 tot 50 minuten, maar leuk om zo alles te zien. We wilden nog naar het eiland Lido gaan maar we hadden de verkeerde boot genomen. Toen maar terug naar het San Marco plein om wat te eten. We hebben als voorgerecht lasagne op, als hoofdgerecht kip met salade/patat. Aangezien ik niet echt een sla fan ben heb ik een vol bord met stukjes peen gekregen haha. Daarna de tassen opgehaald en naar het goede station gegaan. We hebben daar tot 22.30 in de Mac Donald gezeten, daarna ging hij sluiten. Nog 2 uur buiten op de trein gewacht. Dat was wel wat minder!

pa/ma

je bericht uit Zagreb bevatte voor mij een nieuwe soort garnaal ik kende de roze dehollandse de noorse en de gamba maar nu ook de vieze. zal hem eens proberen. Wij zullen blij zijn als je er weer bent het is wel erg stil, mama mist je erg.
veel plezier nog en groeten van ons.

Jos

Hallo Helen, maak er samen een gezellige dag van, vandaag op de verjaardag van Katinka. Dat zal vast ook binnenkort op jouw verjaardag - die je dan in Spanje viert - gebeuren. Nog veel plezier met elkaar op jullie Europa Tour die nu al bijna drie weken duurt. Geweldige ervaring!! Groeten, Jos Gubbi (vader Katinka)